Gözden kaçırmayın
Çayırova İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Demir: “Eğitimde Türkiye Yüzyılı’na uygun sessiz bir devrim yaşanıyor”
editorhaber.com.tr’ye özel konuşan Çayırova İlçe Milli Eğitim Müdürü Recep Demir, ilçede yürütülen eğitim çalışmaları, öğretmen yeterlilik taramaları, yeni müfredatın getirdiği değişimler ve gençlere yönelik projeler hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu.
“Göreve geldiğimiz 14 ayda öğretmen kadromuza ilişkin kapsamlı bir durum tespiti yaparak çalışmalarımıza başladık”
Röportajın başlangıcında ilk 14 ayın genel değerlendirmesini yapan Demir, açıklamalarına şöyle devam etti:
“Çayırova’ya geldiğimizde ilk yaptığımız iş öğretmen yeterliliklerini tespit etmek oldu. Yaklaşık 1800 öğretmenimizin branş dışı kabiliyetlerini; enstrüman, spor, sanat, yazarlık ve akademik yetkinlik gibi becerilerini taradık. 1600 öğretmenimiz anketi doldurdu ve biz bu verileri yeni dönemde yeniden güncelliyoruz. Her öğretmenin gizli cevherini ortaya çıkarmak istiyoruz. Buna ilave olarak öğretmenlerimizle tanıştık, kaynaştık, karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk; istişare kültürü içinde ortak bir hizmet anlayışıyla birlikte çalışmaya koyulduk.”
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli gerçek bir paradigma değişimidir”
Recep Demir, yeni müfredatın resmi olarak başlamasıyla eğitimde tarihî bir dönüşüm yaşandığını belirtti:
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, kelimenin tam anlamıyla sessiz bir devrimdir. Artık öğrenci sadece bilgi yüklenen bir robot olarak görülmüyor. Öğrenci; ruhuyla, duygularıyla, sosyal yönüyle, zihinsel ve biyolojik gelişimiyle bir bütündür. Akademik notu yüksek olan öğrenci = başarılı öğrenci anlayışı tarihe karıştı. Her öğrencinin kabiliyeti farklıdır. Bir çocuk sporda, bir başkası sanatta, bir diğeri bilimde üstün olabilir. Eğitimde asıl olan, çocuğun kendi cevherini ortaya çıkarmaktır.”
“Çayırova’da 55 okulda spor, sanat, bilim ve kültür odaklı büyük bir dönüşüm başlattık”
Demir, ilçedeki eğitim yapılanmasını şöyle aktardı:
“Çayırova’da 55 okulumuz var. Başarı seviyesi, veli kültürü ve sosyal yapıdan etkilense de biz her okulda fırsat eşitliği oluşturmaya çalışıyoruz. Spor, sanat, edebiyat, kültür, teknoloji ve bilim alanlarında yüzlerce kurs, kulüp ve proje hayata geçirdik. Öğrenci sadece sınava hazırlanan biri değil; yetenekleri keşfedilen bir birey olmalı.”
“UNESCO’ya başvurduğumuz projemiz ön elemeyi geçti”
Demir, kültürel projelere de değindi:
“‘Yörelerimiz ve Türkülerimiz’ adlı projemiz UNESCO başvurusu yaptı ve ön elemeden geçti. Öğrenciler kendi memleketlerinin türkülerini, hikâyelerini, yöresel kıyafetlerini öğreniyor ve canlandırıyor. Bu proje; kültür, sanat ve folkloru bir araya getiren kapsamlı bir çalışma.”
“Çocuk hata yapabilir; bizim görevimiz yargılamak değil, kazandırmak”
Röportajın sonunda Demir, öğrencilere bakış açılarını şu sözlerle açıkladı:
“Her çocuk değerlidir. Biz öğrenciyi asla bir ‘yanlış’ olarak görmeyiz, fiili yanlış olarak görürüz. Görevimiz yargılamak değil, kazanmak. Bir öğrenci mezun olana kadar o çocuğu topluma faydalı bir birey haline getirmekle yükümlüyüz. Eğitim; aile, okul ve toplumun ortak sorumluluğudur.”






Yorumlar
Yorum Yap